2015. október 30., péntek

TestszobRász BLOG: Miért nincs az otthoni edzésnek "respect"-je?

Szép napot TestszobRászok!
A megboldogult régi szép időkben, ahogyan mondani szokták, magam is heti rendszerességgel több alkalommal is megfordultam az edzőteremben. Ez volt az az időszak, amikor nagyon másra nem kellett gondolnom és tény, hogy nagyon szép eredmény volt a jutalom a kitartásomért. Persze ezt sem úgy kell elképzelni, hogy délelőtt tízkor kelve a teljes napi program a konditerem volt. Gyakran előfordult, hogy hatkor velem nyitották a termet, mert gyorsan az órák vagy később munka előtt végeztem el a napi edzést.
Egy konditermi tréning nekem azonban minimum másfél órát vett igénybe és ez a nettó időm volt, ugyanis általában (mivel heti három alkalommal tudtam eljárni) teljes testre edzettem, vagyis minden fő izomcsoportot megdolgoztam. Azt gondolnám, ma talán másképpen csinálnám, ám továbbra is úgy érzem, ha nem szeretnénk testépítő babérokra törni, nekünk nőknek a teljes test edzés a legjobb megoldás az arányos test kialakításához.
Aztán jöttek a dolgos hétköznapok, a család és már nincs lehetőségem termezni. Maximum 1-1 órát tudok lecsippenteni, de ezt sem lelkiismeret furdalás nélkül. Volt egy rosszabb időszakom, amíg rá nem jöttem arra, hogyan tudok tényleg hatásos gyakorlatokat végezni otthon rövid idő alatt. Ebben a periódusban azért jöttek ide-oda a párnácskák és talán csak a futás és a szigorú táplálkozás mentett meg az elpunnyadástól. Hála Istennek mára viszont tudom, mit, hogyan, mennyi ideig, hányszor kell tennem ahhoz, hogy úgy érezzem magam, ahogyan szeretném.
A lelki átállás azonban nem volt könnyű. Mert ha hozzászokunk egy mozgásformához, amihez társul az a tudat, hogy "edzettem", nagyon nehéz - legalábbis nekem az - átprogramozni magunkat arra, hogy az otthoni tréning is számít, annak is van bizony értelme és hatása, főleg, ha jól csináljuk. Elkezdtem a terhelésre és az érzésre koncentrálni. Vagyis minden egyes otthoni edzés alkalmával átléptem a komfortzónám határait, értsd úgy csináltam, hogy kellemetlen legyen kissé. Itt most feltehetnétek a kérdést: normális? A válaszom erre csak az, hogy nem, de kell egyfajta fanatizmus ahhoz, hogy valamiben - legalább a saját szemedben - jó legyél.Más szemszögből nézve pedig igen, normális. Ne gondolja ugyanis senki azt, hogy izzadtságcseppek, küzdelem és erőfesztés nélkül lehet hosszú távú, kívül-belül hatékony és jótékony edzést végezni. Rövid távú eredmények lehetnek, de higgyétek el, ami kellemes körülméynek között mosolygós és látványos változást ígér a testünkön, az kamu. Ilyen nincs. Olyan sincs, hogy nyakló nélkül zabálunk (elnézést a kifejezésért), rezegtetjük magunkat és majd jól lefogyunk. Vagy ha van is, köszönöm, nem kérem. Miért? Azért, mert szükségem van arra az érzésre, hogy legyőztem önmagamat, hogyy úrrá tidtam lenni a saját fájdalmamon és a monotónián. Ez ugyanis nem csak egy l'art pour l'art kínlódás, hanem az életre felkészítő, ha úgy tetszi edző cselekedet. Ettől leszel szívós, ettől leszel kitartó.
A hely pedig teljesen mindegy. Vagyis, ha otthon képes vagy fájdalomküszöbig edzeni (ez edzettségi szinttől mindenkinél máshol következik be), akkor tuti biztos lehetsz a fejlődésedben és abban is, hogy ugyanolyan, sőt, - a teremben csacsogó, "belsőcombozó" szépségeknél - még százszorta jobb eredényt fogsz elérni otthon negyedannyi idő alatt feleannyi pénzből.
És hogy miért nincs "respektje" az otthon edzésnek? Azért, mert még mindig mindenki a tornadévédékre gondol, ha otthoni tréningről van szó, pedig ezen már régesrégen túl lehetne lépni. (Ne értsen félre senki, a tornadévédék is szuper megoldást jelentenek, sokat használtam őket régen én is és a Nagyok, akik ezeken a lemezeken mutatják az utat, nem véletlenül nagyok, tehát hajrá tornadvd-k!) Ha többre vágysz, ha jobb eredményt akarsz, ha kevés az időd, akkor alakítsd ki a saját otthoni edzőtermedet kevés pénzből okosan. Az utat pedig, ami az én utam is, mutatom, ha megengeded.
Annak pedig, aki kételkedik, aki pedig lehurrog vagy elszívja az energiáidat, csak annyit mondj: "Lehet utánam csinálni!!!" ;)
Szépséges napot! :R)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése